Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Kurier DPD) już od 250,00 zł.
Bezpieczna Wysyłka

Nasze paczki są dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniem. Wysyłamy Firmą Kurierską DPD, Inpost (Paczkomaty), Poczta Polska.

KOSZT WYSYŁKI OD 12 PLN

Gwarancja Bezpiecznych Zakupów

 

Wszystkie informacje są szyfrowane i nie ponosisz żadnego ryzyka związanego z przechwyceniem Twoich danych osobowych ani haseł do kont bankowych w przypadku płatności przelewem online przez osoby trzecie. Dzięki użyciu protokołu SSL Twoje dane są u nas bezpieczne.

 

Gwarancje

Masz 30 dni na zwrot produktu bez podania przyczyny.

Wysyłamy tylko oryginalne produkty.

Błonnik Witalny i Błonnik Pokarmowy

Błonnik pokarmowy, zwany także włóknem pokarmowym należy do grupy polisacharydów, czyli węglowodanów złożonych – jego charakterystyczną cechą jest skrajnie wysoka odporność na działanie enzymów trawiennych przewodu pokarmowego. Składa się z celulozy, ligniny, hemicelulozy, gum, śluzów i pektyn. Zawiera także kwas fitynowy, sterole roślinne, białka, krzemiany i glukozydy. Powyższe substancje dzieli się na rozpuszczalne i nierozpuszczalne w wodzie. Każda z tych frakcji jest bardzo potrzebna i każda pełni określone funkcje w organizmie.

Błonnik witalny i pokarmowyPrzez wiele lat dietetyka traktowała błonnik po macoszemu, uważając że skoro nie jest on wykorzystywany przez organizm to jest zbędnym balastem. Dopiero dokładniejsze badania pozwoliły ustalić, że właśnie ta charakterystyczna cecha błonnika jest jego wielką zaletą. Obecnie wiadomo, że nietrawiony przez organizm błonnik zawarty we włóknach roślinnych działa jak miotełka, oczyszczając jelita z zalegających w nich toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii. Będąc niestrawionym, błonnik przemieszcza się w jelitach zwiększając ich perystaltykę, dzięki temu niestrawione pozostałe składniki są szybciej usuwane z organizmu. Nie zalegając w jelitach, uwalniają je od oddziaływania niebezpiecznych procesów gnilnych zachodzących w zbyt długo zalegających resztkach pokarmowych – a to z kolei zmniejsza ryzyko powstawania stanów zapalnych i uszkodzeń jelita. Ponadto, absorbując wodę, znacznie zwiększa swoją objętość, dzięki czemu przez dłuższy czas utrzymuje uczucie sytości. Lata badań nad właściwościami błonnika doprowadziły do całkowitej zmiany stanowiska dotyczącego jest wartości zdrowotnych. Obecnie o błonniku z całą pewnością wiadomo, że:

  • oddziałuje korzystnie na układ pokarmowy – reguluje perystaltykę jelit i usprawnia pasaż treści pokarmowych przez przewód pokarmowy oraz reguluje rytm wypróżnień zapobiegając zaparciom;

  • pełni role prebiotyku przyczyniając się do rozwoju pożytecznych bakterii jelitowych;

  • pęczniejąc w żołądku zauważalnie zmniejsza uczycie głodu;

  • nie będąc trawionym, nie zwiększa wartości energetycznej posiłku – czyli „nie tuczy”;

  • spowalnia rozkład węglowodanów, przez co stężenie glukozy nie podnosi się w sposób nagły, a tym samym zapotrzebowanie na insulinę utrzymuje się na stałym poziomie;

  • przyczynia się do obniżenia ciśnienia tętniczego krwi poprzez wiązanie jonów sodu zaburzającego pracę układu krwionośnego;

  • zmniejsza wchłanianie cholesterolu i trójglicerydów;

  • pełni rolę prewencyjną, zmniejszając ryzyko zachorowania na nowotwory przewodu pokarmowego.

Dobrze zbilansowana dieta zakłada, że każdy człowiek powinien spożywać ok 40g błonnika na dobę. Biorąc pod uwagę wszystkie prozdrowotne właściwości, błonnik w odpowiedniej ilości jest wskazany szczególnie w następujących sytuacjach:

  • choroby przewodu pokarmowego – zaparcia, żylaki odbytu, kamica żółciowa;

  • nadwaga i otyłość;

  • cukrzyca;

  • choroby sercowo-naczyniowe – miażdżyca, choroba wieńcowa, nadciśnienie;

  • hiperlipidemia;

  • nowotwory – głównie przewodu pokarmowego, wątroby.

Ważne jest jednak, aby jednocześnie z bogatym w błonnik pożywieniem przyjmować co najmniej 2 litry płynów dziennie. Niedobór płynów może bowiem powodować efekt odwrotny do zamierzonego, a więc zaostrzać niektóre dolegliwości – w szczególności może spowodować przewlekłe zaparcia. Błonnik, żeby pęcznieć potrzebuje wody. Wchłania ją z jelita do momentu, aż zmieni się w miękką papkę. Jeśli wody jest zbyt mało błonnik pęcznieje, ale nie mięknie tylko twardnieje, zalegając jelitach i utrudniając wypróżnianie i wchłanianie substancji odżywczych.

Dawniej jedzenie było znacznie bogatsze w naturalny błonnik. Niestety, obecnie dieta wielu ludzi daleka jest od ideału – szczególnie dotyczy to właśnie zawartości błonnika w pożywieniu. Brak czasu na przygotowywanie pełnowartościowych posiłków, wysokoprzetworzona żywność, zastępowanie produktów pełnoziarnistych ich efektowniejszymi, ale mniej zdrowymi oczyszczonymi odpowiednikami, jedzenie w pośpiechu i monotonie, a przede wszystkim – brak odpowiedniego nawadniania. Wszystko to niekorzystnie wpływa nie tylko na stan przewodu pokarmowego, ale na kondycję całego organizmu. Żeby zminimalizować skutki niedożywienia spowodowanego życiem w pośpiechu należy przyjmować suplementy diety pozwalające uzupełnić wszystkie niedobory. Większość składników aktywnych ma już pokrycie w różnorodnych preparatach, wyciągach i pastylkach, które doskonale radzą sobie z uzupełnianiem niedoborów witamin i mikroelementów oraz wielu składników odżywczych. Również brak odpowiedniej ilości błonnika można dziś zbilansować, przyjmując tzw. błonnik witalny.

Błonnik Witalny – Co To Tagiego?

Kup Młody JęczmieńW przeciwieństwie do aptecznych suplementów w postaci tabletek z syntetycznie pozyskanym błonnikiem, błonnik witalny jest mieszanką wyłącznie naturalnych drobinek dwóch roślin o znanej systematyce i sprawdzonych właściwościach. Jest to całkowicie naturalny suplement diety, pomagający uzupełnić niedobory błonnika pochodzącego z pokarmów. Błonnik witalny to mieszanka nieprzetworzonych łusek babki płesznik (Plantago psyllium) oraz nasion babki jajowatej (Plantago owata) mieszanych w proporcjach 4:1. Obie rośliny zawierają ogromne ilości błonnika oraz wykazują silne właściwości wytwarzania śluzu w kontakcie z płynem. Pod tym względem bija na głowę nawet popularne w Polsce od dawna siemię lniane.

Babka płesznik, zwana również babka śródziemnomorską albo pchlicą - to jednoroczna roślina porastająca rejony Morza Śródziemnego, Japonii, Indii , Zakaukazia, północnej Afryki, Australii oraz Ameryki Południowej. W Polsce nie rośnie dziko i rzadko jest uprawiana. Dojrzałe owoce babki płesznik zbiera się i suszy, a następnie młóci, żeby wydoby

nasiona. Nasiona – będące składnikiem błonnika witalnego – mają ciemnobrązowy kolor, gładka i połyskującą łupinkę. Przypominają siemię lniane lub nasiona czarnego sezamu. Niektórzy porównują je również do pcheł. W łupinach znajduje się duża ilość śluzu, dlatego do mieszanki błonnika witalnego dodaje się również łupinki tych ziaren. W nasionach obecne jest tez białko, olej, sterole, cukry oraz aukubina, która działa przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo i przeciwzapalnie. Babka jajowata to wieloletnia roślina rosnąca naturalnie na terenie Hiszpanii i w basenie Morza Śródziemnego oraz w krajach azjatyckich. Na wielka skalę uprawia się ją w Indiach i w Pakistanie. Owocem tej rośliny jest torebka skrywająca małe, jasnobrunatne nasiona, których łupina jest bogata w związki śluzowe wykorzystywane w błonniku witalnym.

Błonnik witalny, w porównaniu do syntetycznych preparatów, wykazuje znacznie bezpieczniejsze dla organizmu działanie, szczególnie ze względu na:

  • naturalne pochodzenie – błonnik witalny pozyskuje się z części roślin uprawianych bądź rosnących na żyznych glebach, bogatych w składniki mineralne;

  • naturalną zdolność od wytwarzania śluzu działającego uszczelniająco na ścianki jelit – dzięki temu do krwioobiegu nie przedostają się żadne szkodliwe substancje, zaś przesuwający się materiał trawienny nie powoduje podrażnień ścianek jelita;

  • brak jakichkolwiek dodatków wpływających na przemianę materii i obciążających wątrobę;

  • bogactwo składników mineralnych i witamin i nienasyconych kwasów tłuszczowych, których nie posiadają przetworzone preparaty apteczne.

 

Jak we wszystkim, również w suplementacji – nawet w przypadku preparatów całkowicie naturalnych – wskazany jest umiar. Tak jak przy zbyt dużej ilości błonnika pokarmowego, również błonnik witalny nie jest polecany osobom, które:

  • chorują na choroby przełyku i wpustu żołądka oraz niedrożność jelit;

  • uskarżają się na bóle brzucha o nieznanej przyczynie;

  • cierpią na nudności lub wymioty;

  • leczą krwawienia i żylaki odbytu;

  • cierpią na trudną do uregulowania farmakologicznego cukrzycę typu 2.

Produkt z dużą zawartością błonnika w  naszym sklepie:

Młody Zielony Jęczmień w tabletkach (Uprawa Ekologiczna)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl